Πέμπτη, Νοεμβρίου 20, 2008

Όλα είναι δρόμος Η Τελευταία Νανόχηνα

ΌΛΑ ΕΊΝΑΙ ΔΡOΜΟΣ (It`s a long Road)1998 του Παντελή Βούλγαρη Σε ανασκαφή στους Φιλίππους Μακεδονίας, ένας αρχαιολόγος ανακαλύπτει ασύλητο τάφο, και εντός, το λείψανο ενός αξιωματικού των ελληνιστικών χρόνων. Το γεγονός διακόπτει την αναβλητικότητα του και την επομένη ξεκινάει την αναζήτηση των φίλων και συναδέλφων του εικοσάχρονου γιου του, φαντάρου, που ένα χρόνο πριν αυτοπυροβολήθηκε ενώ φυλούσε σκοπιά σ' ένα απομακρυσμένο στρατόπεδο της συνοριακής γραμμής. Το μοναχικό ταξίδι του αρχαιολόγου και οι τυχαίες και μη συναντήσεις έχουν ως αποτέλεσμα σκέψεις, εκ των υστέρων για τη σχέση πατέρα-γιου. Και κάτι ακόμη τη βιντεοκασέτα ενός γλεντιού στο στρατόπεδο, του τελευταίου Πάσχα του παιδιού του.



Μερικά αποσπάσματα από την "Τελευταία Νανόχηνα" την καλύτερη ίσως ιστορία της σπονδυλωτής αυτής ταινίας

Η τελευταία Νανόχηνα Ι


Η τελευταία Νανόχηνα ΙΙ


Πιο αναλυτικά κλέβω από εδώ (όπου θα δείτε και το video της ταινίας)

Xαρώνειο νόμισμα: ένας αρχαιολόγος, που ο γιος του αυτοκτόνησε στο στρατό, ανακαλύπτει σε μια ανασκαφή έναν τάφο με το λείψανο ενός αξιωματικού των ελληνιστικών χρόνων.

H τελευταία νανόχηνα: μια ομάδα ορνιθολόγων πηγαίνει στο Δέλτα του Έβρου για να βρει, με τη βοήθεια ενός ηλικιωμένου θηροφύλακα, την τελευταία νανόχηνα που κατοικεί στο βιότοπο. Η σύγκρουση του θηροφύλακα (Θανάσης Βέγγος) με τον ασυνείδητο κυνηγό θα είναι δραματική. Είναι ίσως η πιο συμβολική και συνάμα ρεαλιστική απεικόνιση μιας βαθιάς σύγκρουσης ανάμεσα σε δυο τύπους ανθρώπων, ανάμεσα σε δυο τύπους ηθικής, με φόντο ένα περιβάλλον υποβλητικό και ταυτόχρονα θανάσιμο. Στο επεισόδιο αυτό ο Βούλγαρης θέτει επίσης το θεμελιώδες ερώτημα πάνω στην αξία της ζωής: της ζωής του ανθρώπου και της ζωής του ζώου, τελευταίου μάρτυρα του είδους του.

Bιετνάμ: ένας μεσήλικας εργοστασιάρχης, σκασμένος γιατί η γυναίκα του πήρε τα παιδιά τους και τον άφησε, ισοπεδώνει κυριολεκτικά ένα αγροτικό σκυλάδικο. Πρόκειται για μια απ τις καλύτερες ταινίες του Βούλγαρη (μαζί με τις Ήσυχες Μέρες του Αυγούστου και τα Πέτρινα Χρόνια) όπου ο σκηνοθέτης βρίσκεται σ’ ένα γνώριμο έδαφος και διαμορφώνει χαρακτήρες με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ παράλληλα και με διορατικότητα δημιουργεί εικόνες που εκπέμπουν έναν αβίαστο λυρισμό. Βραβεία: ανδρικής ερμηνείας (Γιώργος Aρμένης) και μακιγιάζ στα Kρατικά Bραβεία Ποιότητας του YΠΠO.

Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης

Σενάριο:Γιώργος Σκαμπαρδώνης, Παντελής Βούλγαρης

Εικονοληψία: Γιώργος Φρέντζος

Μουσική:Σταμάτης Σπανουδάκης

Μοντάζ: Ντίνος Κατσουρίδης

Ηθοποιοί: Θανάσης Βέγγος, Γιώργος Αρμένης, Δημήτρης Καταλειφός

.........

Συγγνώμη που το τελευταίο διάστημα κλέβω ασύστολα αλλά τον λίγο χρόνο που μου μένει, αναζητώ στο διαδίκτυο την τέχνη, είτε αυτή που δημιουργείται έξω από αυτό (θέατρο, cinema, βιβλίο) και χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τη διάδοσή της (εθελουσίως ή ερήμην -torrents κ.τ.λ.) είτε την τέχνη που φτιάχνεται μέσα στο διαδίκτυο και το χρησιμοποιεί ως κύριο μέσο έκφρασης.
Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες που μπορείτε να πάρετε μία ιδέα για το πώς εξελίσεται η net art (λόγω χρόνων γνωριμίας με τον δημιουργό Χρήστο Προσύλη θα σας πρότεινα αυτή καθώς έχω ζήσει τις προσπάθειες και την εξέλιξη του μέσα στον χρόνο).
Έκτοτε δημιουργήθηκαν forums για νέους δημιουργούς που προσπαθούσαν να βρουν εξόδους και να έρθουν σε επαφή με τον κόσμο όπως η Άτυπη Λέσχη Νέων Λογοτεχνών, Ανεμολόγιο, Λέξημα, e-artists, e-missos, eλόγος, καθώς και άλλα πολλά sites. (Αν κάποιος θα ήθελε να μοιραστεί κάποια ιστοσελίδα μαζί μας θα χαρώ να την δω στα σχόλια και να την ανεβάσω στο κείμενο εδώ).

Στη συνέχεια αναπτύχθηκαν τα Blogs όπου αρκετοί δημιουργοί που γνώρισα μέσα από τα forums άρχισαν να δημιουργούν τα δικά τους blogs ελέγχοντας καλύτερα την δουλειά τους. Κάποιοι όπως πχ ο Θοδωρής Βοριάς δεν έμεινε μόνο στο προσωπικό blog αλλά δημιούργησε ακόμα 1 τα λογοτεχνικά επίκαιρα για την συνεχή ενημέρωση όλων όσων ασχολούνται με την συγγραφή με αδιάλειπτη ανανέωση των πληροφοριών για διαγωνισμούς, νέες κυκλοφορίες και οτιδήποτε θα ενδιέφερε κάποιον που ασχολείται με νέους συγγραφείς και το βήμα που μπορεί να έχουν μέσα από διαγωνισμούς και εκδηλώσεις.

Με αφορμή τα γεννέθλια της θείας (Χρόνια πολλάααα και προπάντων ευτυχισμένα, με αγάπη, πολλούς, πολλούς φίλους και αγκαλιές) συνειδητοποίησα ότι περιφέρομαι στα πέριξ για περισσότερο από 1 δεκαετία με αφορμή την τέχνη. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, πλέον των 10 ετών παραμένω στάσιμη (στον τομέα αυτό) και μάλλον ήρθε η ώρα να ανοίξει ένα καινούριο κεφάλαιο. ;-)


Υς Εδώ και κάτι μέρες χαζεύω πάνω από αυτές τις φράσεις. Γράφω, σβήνω, γράφω και όλα ξανά μανά από την αρχή.

Σκέψεις και συναισθήματα δικά σας.

Νet art: Η Τέχνη των νεόπτωχων.


«Αρνούμαι να παίξω σε μία παράσταση για φιλανθρωπικό σκοπό. Αν θέλετε στ’ αλήθεια να κάνετε μία παράσταση για τους φτωχούς, ανοίξτε το θέατρο και αφήστε τους να έρθουν να δουν την παράσταση. Τότε θα παίξω.»



Go down to the bottom of the sea...where the sea is'nt blue anymore....and the sky is only a memory...and you float there in the silence...you stay there and you decide...that you will stay for them...only if your decision is sincere...pure...they will come with you and take you away for ever...

my decision... ;-)

η ειρωνεία της ζωής μου είναι ότι ενώ κυνηγώ συνέχεια ανθρώπους και καταστάσεις, όλα τα αληθινά και τα σημαντικά με έχουν βρει από μόνα τους :)

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Προηγηθέντα ενός υπέροχου παραπόνου ..



Ο Ν. δε πάει δουλειά σήμερα.

Η Μ. σουρώνει μακαρόνια για μεσημεριανό.

Η Σ. έχει αργήσει, δε θυμάται σε τι.

Ο Κ. στις επόμενες δυο εβδομάδες θα αρνηθεί να βγάλει ήχο από τη στοματική του κοιλότητα.

Η Λ. λέει πως δεν τη καταλαβαίνει κανένας.

Ο Ε. καταριέται το όνομά του.

Η Κ. κοιμήθηκε με την Α. Πήρε τηλ. να μου το πει.



Μάνα γιατί δε με έκανες d.j.;

κοίτα ποίοι παίρνουν τα τραγούδια μου μωρό μου

και τα πουλάνε σαν απορρυπαντικά...τ.πανούσης



Θα γούσταρα να μην ακονίζονταν οι προσχολικές μου εφέσεις πάνω

Σε ξεμασκλιασμένα playmobil, μόνο σε double decks, με νιώθεις;



Μανά, ήταν τόσο δύσκολο να παρκάρεις έξω από τη sperm bank

Που δε θέλω να φαντάζομαι τη βιασύνη σου να με παραγγείλεις.

Γενετικά τροποποιημένος είχες το τρόπο σου να με διασύρεις

Πώς δε σου χύθηκα από το μπουκάλι να γίνουμε και ρόμπα

Αυτό όμως είναι θέμα για άλλη ποίηση.



Αν και είχα κάμποσο χρόνο μπροστά μου για να σε συμπαθήσω

Σε σιχαίνομαι τώρα σε ηλικία σοβαρή με οικογένεια και το λοιπό πακέτο



Με ανάθρεψες με τύπο B' male προσωπικότητας, εσκεμμένη

Έλλειψη βυνιλίου με ασορτί σετάκια κουρτίνες και κρεβατοσέντονα

Είπες ότι πάντα κάτι θα μου φταίει...Είπα no comprende, ανέκδοτο

B’ side των They might be Giants

Είπες Ο νωτιαίος σου μυελός ας γίνει­/

Σφεντονόξυλο /

Λάστιχα πουλάνε παντού/

Διάλεξε μάτι για πετσί/

Και σημάδεψε με το άλλο/

Σκέψου να χε σημασία/

Τι θα πετύχαινες- Αν είναι να συνομιλούμε έτσι γουστάρω

Στο background να αποδίδεται με όμποε και βιολιά το Aerials των System of A Down

Μέσα από το πολυπλατινένιο Album τους Toxicity εμπλουτισμένο με jungle beatακια

Και samples τσιριχτά από πορνοκασσέτες κυριών πολυτελείας. Τι λες;

Μπορώ να πιστέψω την εκδοχή σου μόνο σαν διαφέρει της άποψης σου

Να ισορροπείς πάνω σε σκοινί πλυσταριού με μπουγάδα τα λάθη μου

Και ας, λέμε τώρα, να μη ντύνομαι για να αλλάζω ρούχα

Θα σου βάλω να ακούσεις live το Lightning Crashes των Live

Που όμως με την επιτυχία του έθαψε το υπόλοιπο material του Throwing Copper

Από τα βάθη μιας ραγισμένης καρδούλας, λοιπόν, σπέσιαλ αφιερωμένο

Κλαψ! Κλαψ! Κλαψ!

Ψιθύρισε μου άλλη μια φορά έκανα ότι μπορούσα

Μάθε μου να δένω παπούτσια

Πέταξε στα σκουπίδια τη σαλιάρα έγινα πια άντρας

Να σωθούν δε θα λέει και πολλά

Οι Resident νύχτες σιλικόνης μου μωρή

ελευθερώνουν νυσταλέα κουπλέ

Μιας κάποιας Janis διασκευασμένης στο All is loneliness

Σε αηδιαστική μίξη με μπαφιόρικους Infected mushroom

Bust a move και κάτσε στα αυγά σου

Ανήμπορη να κλώσεις

μουσικά αυτάκια Σε προτηγανισμένο αραποσιτέλαιο.

Τεντώνω τις παλάμες μου πάνω στο προσωπάκι σου

Η μόνη περίπτωση που η πειρατεία δε σκοτώνει τη μουσική

Spark D' Ark είπε...

Πηγαίνοντας πίσω πίσω...
όταν όλα ήταν στην αρχή....

kivernologotexnia.com, πειραματική λογοτεχνία.
------------------------------------------------




Μετά από αρκετούς μήνες σιωπής ύστερα από τον αναπόφευκτο σάλο που
προξένησε η εισβολή των πειραματικών έργων λογοτεχνίας, ολοκληρώσαμε
εντέλει το νέο μας project, τον καινούριο κόμβο που ονομάσαμε
kivernologotexnia.com.

Η καινούρια διαδικτυακή πύλη εστιάζει το ενδιαφέρον της στην
πειραματική λογοτεχνία και τη net art. Ο κόμβος ανοίγει επισήμως σε
δέκα μέρες. Ωστόσο μπορείτε από τώρα να εγγραφείτε μέλη και να
κάνετε υποβολές δικών σας έργων τέχνης μέσω της φόρμας υποβολής στον
κόμβο ή στέλνοντας mail στο piramatisou@kivernologotexnia.com.

Τα έργα σας μπορούν να αποτελούνται από στατικό πειραματικό κείμενο
(απλό ascii ή html) ή ακόμη και από κινητικό κείμενο (javascript,
java, flash ή director). Μπορούν επίσης να είναι ερευνητικές
εργασίες ή μεταφράσεις πάνω στην πειραματική τέχνη του λόγου, έντυπη
ή ηλεκτρονική.

Επίσης, δεκτά γίνονται δοκίμια ή κέψεις πάνω σε θέματα
πειραματικότητας, ανατροπής ή μεταφιλοσοφίας.

Είναι δυνατόν, τέλος, η υποβολή σας να αποτελεί απλώς καταγραφή
κριτικών εντυπώσεων από μία ανάγνωση ή παρατήρηση ενός πειραματικού
έργου ή κάποιου μεμονωμένου πειραματικού σημείου του.



Παράλληλα ετοιμάζουμε και το βοηθητικό κόμβο ergastirio.org, ο
οποίος αφορά πιο εξειδικευμένα θέματα επεξεργασίας και αναπαραγωγής
της λογοτεχνικής γλώσσας με τη βοήθεια των διαδραστικών και
προγραμματιστικών τεχνολογιών.

Το kivernologotexnia.com αναμένεται να αποτελέσει τον κορυφαίο από
άποψη δημοτικότητας και σοβαρότητας κόμβο αναφορικά με την
πειραματική λογοτεχνία για το τρέχον έτος, είναι δε ο πρώτος κόμβος
μετά το mediaterra.org και το fournos-culture.gr, που εντοπίζει τόσο
συγκεκριμένα το ενδιαφέρον του στην πειραματικότητα και την
ανατροπή, και μάλιστα παρέχοντας συγκεκριμένο ελληνόφωνο ενημερωτικό
υλικό.

Για εκείνους που μας γνωρίζουν η υπογραφή μας αποτελεί εγγύηση ότι η
θερμοκρασία στο νέο κόμβο θα ανέβει επικίνδυνα από τα αμφιλεγόμενα
έργα που πρόκειται να ανεβούν και από τις πολλές νέες εξελίξεις στο
χώρο που θα προδιαγραφούν. ;)

Στόχος του κόμβου είναι η μετεξέλιξη του ελληνόφωνου λογοτεχνικού
λόγου σε νέες μορφές και η χρήση της λογοτεχνίας ως μέσο αφύπνισης
και ανατροπής, αλλά και η επικοινωνία των δημιουργών με αφορμή το
πειραματικό.

Είμαστε ανοιχτοί σε οποιεσδήποτε συνεργασίες μαζί σας, το μέτρο της
επικοινωνίας μαζί μας το ορίζετε εσείς και ο ελεύθερος χρόνος σας,
αρκεί να έχετε να μας προτείνετε καινούρια πράγματα. Κι εμείς σας
χαρίζουμε μέχρι και τη συνδιαχείριση. Γιατί όχι;







Με εκτίμηση,

Βαγγέλης Δαρδαντάκης
Στέλιος Χατζόπουλος

Υπεύθυνοι έρευνας και ανάπτυξης του kivernologotexnia.com.


ΥΣ. ο κόμβος υπάρχει ακόμα αλλά οι προαναφερθέντες δημιουργοί έχουν αποχωρήσει εδώ και χρόνια λόγω δημιουργικών διαφωνιών και οι διαχειριστές, οι σκοποί και οι στόχοι είναι πλέον διαφορετικοί

Ανώνυμος είπε...

να με χαιρεστε!
ακαματρες
:-)