Σάββατο, Μαρτίου 20, 2010

Ι. Ρουμι: O Αγαπημένος ποιητής της αμερικής του 2007/ Ο Πέρσης Σούφι του 13ου αιώνα



"Αίμα κυλά αλλά η πληγή είναι αόρατη."


Νύχτα και οι σκέψεις δεν λένε να ημερέψουν... Ερχόμενη από της θείας η σκέψη μου γυρνάει αδέσποτα στα πιο ασύνδετα πράγματα. Περίεργες καταστάσεις. Όλο αυτό το μπέρδεμα, είναι ό,τι πιο ευχάριστο έχω ακούσει τελευταία. Ζορίσανε και άλλο τα πράγματα και ακριβαίνουνε και τα τσιγάρα....





Όταν η θηλιά σφίγγει, αγριεύω. Δεν μπορώ να μιλήσω. Σαν να διαλέγω από μια μαύρη σκουπιδοσακούλα  τις λέξεις τυφλά, και μονίμως διαλέγω την χειρότερη λέξη στην πιο άκαιρη περίσταση. Και τότε ψάχνω να βρω κάτι όμορφο. Κάτι που δεν έχω δει μέχρι εκείνη τη στιγμή να αναπαυτεί η ψυχή. Ψάχνοντας λοιπόν ανακάλυψα τον Ρουμι. Ίσως θα ήταν όμως καλύτερο να δώσω τον λόγο σε εκείνον....





Rumi Whispers of the Beloved

Ψίθυροι του Αγαπημένου (Ως αγαπημένου συνήθιζε να υπονοεί το Θείο)

Δεν μπορώ να κοιμηθώ στην παρουσία σου.
Στην απουσία σου, τα δάκρυα με αποτρέπουν
Με παρακολουθείς αγαπημένε
Κάθε άυπνη νύχτα και
Μόνο εσύ βλέπεις την διαφορά

Κοιτώντας τη ζωή μου
Βλέπω ότι μόνο η Αγάπη
Έχει υπάρξει της ψυχής μου σύντροφος
Από τα τρίσβαθά της
Η ψυχή μου φωνάζει
Μην περιμένεις, παραδώσου
Για χάρη της Αγάπης

Αν δεν μπορείς να μυρίσεις το άρωμα
Μην εισέλθεις στον κήπο της Αγάπης
Αν είσαι απρόθυμος να γδυθείς
Μην μπεις στον ρεύμα της Αλήθειας
Μείνει εκεί που είσαι
Μην έλθεις στο δρόμο μας

Όλος ο χρόνος γύρω από τον εραστή είναι τρελός
Αχτένιστος, άρρωστος από αγάπη και μες στη ντροπή
Δίχως αγάπη δεν υπάρχει τίποτε παρά μόνο θλίψη
Στην αγάπη… τι άλλο μετρά;

Η Αγάπη είναι η Μητέρα και
Ο δρόμος του προφήτη μας
Εντούτοις είναι στην φύση μας
Να αντιμαχόμαστε την Αγάπη
Δεν μπορούμε να σε δούμε, μητέρα,
Κρυμμένη πίσω από σκοτεινά πέπλα
Υφασμένα από μας

Θες να εισέλθεις στον παράδεισο;
Να περπατήσεις το μονοπάτι της Αλήθειας;
Χρειάζεσαι την χάρη του Θεού
Όλοι αντιμετωπίζουμε τον θάνατο στο τέλος
Αλλά στον δρόμο, πρόσεχε
Να μην πληγώσεις ποτέ μια ανθρώπινη καρδιά

Γνωρίζεις τι λέει η μουσική;
«έλα, ακολούθα με και θα βρεις τον δρόμο,
Τα λάθη σου, μπορούν και αυτά να σε οδηγήσουν στην αλήθεια
Όταν ρωτάς, η απάντηση θα σου δωθεί»

Ο Άρχοντας που είναι γεμάτος γλυκύτητα
Είναι τόσο μεθυσμένος απ’ την αγάπη, που ξεχνά
«Θα μου δώσεις λίγη απ’ την γλυκύτητά σου;»
«Δεν έχω καθόλου» λέει
Αγνοώντας τα πλούτη του

Γνωρίζεις τι είναι η αγάπη
Είναι όλο ευγένεια, γενναιοδωρία
Η Δυσαρμονία επικρατεί όταν
Μπερδεύεις τον σαρκικό πόθο με την αγάπη
Την στιγμή που η απόσταση ανάμεσα στα δύο είναι ατέλειωτη.

Αυτή η αγάπη είναι ένας Βασιλιάς
Αλλά το έμβλημά του είναι κρυμμένο
Το κοράνι μιλά την Αλήθεια
Αλλά το θαύμα του συγκαλύπτεται
Η αγάπη είναι τρύπια από το Βέλος της
Η καρδιά κάθε εραστή

Αίμα κυλά αλλά η πληγή είναι αόρατη.



A Gift Of Love: Deepak & Friends Present Music Inspired By The Love Poems Of Rumi


.



Είμαστε ο Καθρέφτης καθώς και το πρόσωπο μέσα του
Γευόμαστε τη γεύση αυτής τη στιγμή της αιωνιότητας
Είμαστε ο πόνος και το αντίδοτό του συνάμα
Είμαστε το γλυκόπιοτο δροσερό νερό και η κανάτα που το χύνει
Θέλω να σε κρατήσω κοντά μου σαν λάφυρο
Να μπορέσουμε να κλάψουμε οι 2 μας μες στην αγάπη

Θα προτιμούσες να πετάς πέτρες σε έναν καθρέφτη

Είμαι τόσο μικρός που με δυσκολία με βλέπεις
Πώς μπορώ να περιγράψω τόση αγάπη μέσα μου;
Κοίτα τα μάτια σου, είναι μικρά
Αλλά έχουν δει πράγματα ανυπέρβλητα

Η αγάπη είναι μέσα μου
Η καρδιά μου είναι σε αρμονία με το κεφάλι μου

……………

Ο Εραστής έρχεται
Ο Εραστής έρχεται
Άνοιξε το δρόμο για εκείνον
Ψάχνει μια καρδιά
Ας του δείξουμε μία
Ούρλιαξα
«Αυτό που ήρθες να κυνηγήσεις, είναι… εγώ»
Μου λέει γελώντας
«Δεν είμαι εδώ για να σε κυνηγήσω
Αλλά για να σε σώσω»







Δεν έχεις ιδέα πόσο πολύ έψαξα να βρω ένα δώρο να σου φέρω
Τίποτε δεν έμοιαζε σωστό.

Ποιο το νόημα να φέρεις χρυσό στο χρυσορυχείο ή νερό στον ωκεανό;
Όλα όσα σκέφτηκα όταν σαν να παίρνεις μπαχαρικά στην Ανατολή

Δεν έχει νόημα να σου δώσω την καρτιά και την ψυχή μου γιατί τα έχεις ήδη.

Έτσι σου έφερα έναν καθρέφτη

....
Κοίταξε τον εαυτό σου. Θυμήσου με!

links



1 σχόλιο:

Spark D' Ark είπε...

bittersweet/madonna

In my hallucination
I saw my Beloved's flower garden
In my vertigo
In my dizziness
In my drunken haze
Whirling and dancing like a spinning wheel

I saw myself as the source of existence
I was there in the beginning
And I was the Spirit of Love
Now I am sober
There is only the hangover
And the memory of love
And only the sorrow
I yearn for happiness
I ask for help
I want mercy

And my Love says
"Look at me and hear me
Because I am here just with that"

I am your moon and your moonlight too
I am your flower garden and your water too
I have come all this way eager for you
Without shoes or shawl

I want you to laugh
To kill all your worries
To love you
To nourish you

Oh the sweet bitterness
I will soothe you and heal you
I will bring you roses
I too have been covered with thorns