Κυριακή, Σεπτεμβρίου 15, 2013

Spark D' Ark

Η Spark δημιουργήθηκε ως δρώμενο, ένας σουρεαλιστικός πίνακας, που αλλάζει μέσα στον χρόνο.
Πολλές φορές "έτυχε" να γίνει σύγχυση στα όρια δημιουργού και δρώμενου. Από την μία άκρη "Η Spark θα έκανε κακό στην επαγγελματική σου πορεία" έως το " Ααα είσαι η Spark!!!".
Με κουράζει να εξηγώ. Δεν το θέλω. Και το τελευταίο διάστημα το έκανα ολοένα και πιο συχνά σε διαφορετικά άτομα. Όταν συμβαίνει αυτό, σημαίνει πως υπάρχει πρόβλημα στην εκφορά και τουλάχιστον άλλο ένα πίσω από αυτό.
Τα παράδοξο είναι πως τα όποια προβλήματα εντάθηκαν από την στιγμή που ξεκίνησα την "αυτολογοκρισία" στην Spark. Να στρογγυλέψω τις άκρες της.
Πολλές φορές έσβησα status, που πίστεψα πως όποιος τα διαβάσει θα παρανοήσει. Δεν έχουμε όλοι τις ίδιες αναφορές και μεγάλο μέρος της σκέψης μου είναι εικόνες και σύμβολα αναγνωρίσιμα σε όσους έχουν τις ίδιες αναφορές, ακατανόητα στους υπολοίπους.
There are people who are trained & people who are skilled.
Έχω σπουδάσει μουσική, ζωγραφική και άλλα. Δεν είμαι μουσικός, ζωγράφος κτλ αλλά έχω τις στοιχειώδεις γνώσεις για να συνδιαλέγομαι με τους ανθρώπους που μοιράζονται την γνώση τους μαζί μου. Άκουσα πολλά ενδιαφέροντα πράγματα, μελέτησα παραπομπές τους αλλά πάλι κάτι μου έλειπε. Έτσι επέστρεψα με τα αυτιά κατεβασμένα στον μέντορά μου.
- Δάσκαλε τα σκάτωσα.
Δεν απάντησε.
Και το πιάσαμε από την αρχή. Όχι μόνο για την Spark αλλά για την τέχνη. Τι είναι. Πέρα από ορισμούς, αφορισμούς και μανιφέστο. Συζητήσαμε και συζητάμε ακόμα για την μέση προσλαμβάνουσα της Spark, για projects που είναι ημιτελή στον σκληρό δίσκο, για την πρόθεση και ανάμεσα σε άλλα και για την άρνηση μου να γίνω η ίδια Μέντορας τρίτων ή να κάνω editing για τρίτους (εκτός της περίπτωσης που είναι επαγγελματική συνεργασία επί πληρωμή).
Ο Μέντορας είναι μία έννοια, που δεν την χρησιμοποιούμε συχνά στην καθημερινότητά μας και έτσι αγνοούμε τις περισσότερες φορές τον ρόλο του. Κανένας Μέντορας δεν θα σου δώσει την λύση στο πιάτο, δεν θα σου υποδείξει τι θα έπρεπε να βλέπεις. Μπορεί όμως να σε περιστρέψει ώστε να δεις το ίδιο από διάφορες οπτικές γωνίες και να αποφασίσεις. Ακόμα και αν γνωρίζει ποια είναι η "σωστή" για σένα λύση, δεν θα στην δώσει γιατί δεν είναι σχέση εξάρτησης αλλά δημιουργικής αυτονομίας.
Έχω την αδιαπραγμάτευτη πίστη πως η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο. Σε όποια της έκφανση.
Οι προηγούμενες συζητήσεις ίσως να ήταν ενδιαφέρουσες για κάποιους σε φιλοσοφικό επίπεδο ή σε nerds που θα ακολουθούσαν τα άλματα ανάμεσα σε θεωρίες φυσικής, χημείας κτλ και αναλογίες σε εικαστικά ρεύματα και θεωρήσεις περί τέχνης αλλά στους περισσότερους θα ήταν αφόρητα πληκτικές.
Και η καρδιά όλων των ερωτήσεων
- Τι είναι τέχνη για σένα; Γιατί τέχνη;
Δεν πιστεύω στην κάθαρση. Αν και όταν επέλθει είναι μία ευτυχής συγκυρία μα όχι το ζητούμενο. Η εκάστοτε αμφισβήτησή μου στην ουσία είναι μία ερώτηση για όποιον σταθεί απέναντι ακόμα και αν εγώ έχω ήδη δώσει την δυναμική απάντησή μου, που μπορεί να αλλάξω αργότερα.
Η Spark αντικατοπτρίζει ένα κομμάτι του φάσματος της σκέψης μου. Δεν είναι διαγώνισμα, ούτε δουλειά.
Γιατί λοιπόν;
Υπάρχει μία παραβολή που λέει θα λάβεις κατά το ποιόν σου. Αν είσαι σκλάβος, θα κερδίσεις ακόμα μία μέρα, αν είσαι μισθωτός θα λάβεις το αντίτιμο, αν είσαι παιδί θα τα χαρείς όλα. Και έτσι ακόμα αλωνίζω στις ασωτίες μου.
Έχω εισπράξει κάθε δυνατή μορφή απόρριψης και από την άλλη έχω "απολαύσει" κάθε πιθανό δόλωμα, που θα μπορούσε να με πετάξει έξω.
Ο Μέντοράς μου λέει πως μεγαλώνω. (Υποψιάζομαι δυστυχώς πως δεν εννοεί πως θα ψηλώσω αν και θα ήθελα 5-6cm ακόμα). Το ευτυχές γεγονός είναι πως όταν η γνώση συναντά την εμπειρία, έρχεται η αφαίρεση. Γνωρίζεις και αυτή σου η βεβαιότητα, πετάει ό,τι περιττό.
Οι 2 βασικοί μου άξονες, η σύνθεση και η ταυτόχρονη αφαίρεση.
Δεν είμαι κανενός είδους δασκάλα. Αν και κλείνω τα 36 ακόμα γράφω τις εργασίες μου ξανά και ξανά, μελετώ, μαθαίνω από τους ανθρώπους και είχα την απίστευτη τύχη αυτό το πλάσμα να με επιλέξει να μάθω μέσα από αυτόν. Και τώρα είναι η περίοδος, που μάζεψα ξανά τις σημειώσεις μου και επέστρεψα πίσω για να ξεφορτωθώ τις ειδικές προτάσεις που αλλοιώνουν την εικόνα.
... και καθώς με περιέστρεφε, γύρισα και του είπα... αυτό είναι ανέφικτο. δεν υπάρχει. χαμογέλασε.
- και τότε γιατί παρακολουθείς την tori? "they told me this piano-girl thing, would never work"

Δεν υπάρχουν σχόλια: